W związku z podpisaniem umowy dot. projektu „LUBELSKIE BEZ AZBESTU” realizowanego w latach 2026-2029, Gmina Chełm informuje, że prowadzi nabór zgłoszeń od mieszkańców gminy deklarujących gotowość do odebrania wyrobów zawierających azbest z ich posesji na terenie gminy. Nabór zgłoszeń trwa do dnia 03 października 2025 roku.
W ramach projektu realizowanego w latach 2026-2029 na terenie Gminy Chełm planowane jest odbieranie wyłącznie wyrobów już zdemontowanych i przygotowanych do odbioru przez mieszkańców (zdemontowanie azbestu z dachu oraz zmiana pokrycia dachowego do realizacji we własnym zakresie przez mieszkańca).
Mieszkańcy, którzy złożyli już do Urzędu Gminy wnioski o odbiór i utylizację wyrobów zawierających azbest nie muszą składać deklaracji ponownie!
Prosimy o zgłaszanie się mieszkańców (właścicieli nieruchomości), którzy:
- deklarują usunięcie azbestu w latach 2026-2029 (ze wskazaniem daty planowanego usunięcia), którzy nie złożyli dotychczas wniosku do Urzędu Gminy Chełm
- złożyli już wniosek do Urzędu Gminy, ale chcą wprowadzić korektę w postaci zmiany ilości zdeponowanego azbestu.
Zgłoszenie można złożyć osobiście w tut. Urzędzie bądź e-mailowo:
Kontakt z pracownikiem merytorycznym pod numerem telefonu: 082 575-02-29 pokój nr 24
Projekt „Lubelskie bez azbestu” w ramach Kontraktu Programowego dla Województwa Lubelskiego Priorytet 3 Ochrona zasobów środowiska i klimatu, Działanie 3.12 Usuwanie ze środowiska wyrobów zawierających azbest w ramach Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027
Dokumenty powiązane: