Gmina Chełm

Gmina CHEŁM

fot: www.pixabay.com

Niekorzystne zjawiska atmosferyczne takie jak przymrozki wiosenne, grad czy deszcz nawalny powinny być niezwłocznie zgłaszane do Urzędu Gminy Chełm przez rolnika na specjalnym druku wniosku o oszacowanie strat  opracowanym prze LUW do którego należy dołączyć wniosek o przyznanie płatności na 2025 rok.

Komisja ds. szacowania strat powołana przez Wojewodę dokonuje oględzin uprawy poprzez lustrację na miejscu i ustala wysokość powstałej szkody w ciągu 2 miesięcy od dnia zgłoszenia przez producenta rolnego. Następnie komisja sporządza protokół z oszacowania szkód w dwóch egzemplarzach, jeden zostaje przekazany poszkodowanemu rolnikowi zaś drugi Wojewodzie.

Przypominamy, iż szkody wyrządzone przez suszę producenci rolni składają wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej, bez udziału Komisji.

Kliknij i przejdź do wniosku