Gmina Chełm

Gmina CHEŁM

Wymagane wnioski

OrSO-009-01 – wniosek o nadanie nr PESEL

Lista wniosków

  OrSO-009-01

 

Wymagane załączniki

  • dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
  • odpisy aktów stanu cywilnego - dokumenty w języku obcym należy przedłożyć z tłumaczeniem na język polski,
  • pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia stosownej opłaty skarbowej w przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika.

Dokumenty do wglądu

  • dowód osobisty lub paszport albo inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
  • dokument potwierdzający dane siedziby pracodawcy w przypadku braku miejsca zameldowania.

Sposób i miejsce składania dokumentów

Osobiście:

Urząd Gminy Chełm

Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
Stanowisko ds. Ewidencji ludności, dowodów osobistych
ul. Gminna 18, Pokój nr 22
22-100 Pokrówka

Godziny przyjęć interesantów:

poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530
wtorek: od 730 do 1600
piątek: od 730 do 1500

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

 82 564 55 54
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wymagane opłaty
Brak

Sposób i miejsce odbioru dokumentów

Urząd Gminy Chełm

Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
Stanowisko ds. Ewidencji ludności, dowodów osobistych
ul. Gminna 18, Pokój nr 5
22-100 Pokrówka

Godziny przyjęć interesantów:

poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530
wtorek: od 730 do 1600
piątek: od 730 do 1500

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

 82 564 55 54
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin złożenia
Brak

Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni.

Tryb odwoławczy
Brak

Informacje dodatkowe

  • Wniosek o nadanie numeru PESEL powinien zawierać podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL.
  • Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika wraz z dokumentami potwierdzającymi dane zawarte we wniosku w organie gminy, który dokonał zameldowania na pobyt czasowy, a w przypadku braku miejsca zameldowania, w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy.
  • W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy, wniosek o nadanie numeru PESEL należy złożyć w urzędzie dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy (ul. Nowogrodzka 43).
  • Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
  • Osoba składająca wniosek o nadanie numeru PESEL otrzymuje z urzędu powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. 657),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. 1257),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (tekst jednolity - Dz. U. z 2015 r. poz. 1984).
Informacja o plikach cookie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.