Wymagane wnioski
OrSO-009-01 – wniosek o nadanie nr PESEL
Lista wniosków
Wymagane załączniki
- dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
- odpisy aktów stanu cywilnego - dokumenty w języku obcym należy przedłożyć z tłumaczeniem na język polski,
- pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia stosownej opłaty skarbowej w przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika.
Dokumenty do wglądu
- dowód osobisty lub paszport albo inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
- dokument potwierdzający dane siedziby pracodawcy w przypadku braku miejsca zameldowania.
Sposób i miejsce składania dokumentów
Osobiście:
Urząd Gminy Chełm
Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
Stanowisko ds. Ewidencji ludności, dowodów osobistych
ul. Gminna 18, Pokój nr 22
22-100 Pokrówka
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530
wtorek: od 730 do 1600
piątek: od 730 do 1500
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:
82 564 55 54
Wymagane opłaty
Brak
Sposób i miejsce odbioru dokumentów
Urząd Gminy Chełm
Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
Stanowisko ds. Ewidencji ludności, dowodów osobistych
ul. Gminna 18, Pokój nr 5
22-100 Pokrówka
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530
wtorek: od 730 do 1600
piątek: od 730 do 1500
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:
82 564 55 54
Termin złożenia
Brak
Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Brak
Informacje dodatkowe
- Wniosek o nadanie numeru PESEL powinien zawierać podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL.
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika wraz z dokumentami potwierdzającymi dane zawarte we wniosku w organie gminy, który dokonał zameldowania na pobyt czasowy, a w przypadku braku miejsca zameldowania, w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy.
- W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy, wniosek o nadanie numeru PESEL należy złożyć w urzędzie dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy (ul. Nowogrodzka 43).
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
- Osoba składająca wniosek o nadanie numeru PESEL otrzymuje z urzędu powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. 657),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. 1257),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (tekst jednolity - Dz. U. z 2015 r. poz. 1984).