Pojawiają się informacje o tym, że na terenie gminy i ościennych pojawiają się osoby, które powołując się na Urząd Gminy Chełm, chcą kontrolować świadectwo charakterystyki energetycznej. JEST TO PRÓBA OSZUSTWA!!!!
Informacja
Gmina Chełm nie prowadzi kontroli świadectw charakterystyki energetycznej budynków i nie posiada informacji o tym aby inne instytucje przeprowadzały takie kontrole. Świadectwo charakterystyki energetycznej nie jest wymagane kiedy wykorzystujemy istniejący budynek (lub lokal) "na własny użytek", tj. nie zamierzamy go sprzedawać lub wynajmować.
Świadectwo trzeba przekazać nabywcy lub najemcy w momencie gdy budynek, część budynku lub lokal będzie:
- zbywany na podstawie umowy sprzedaży,
- zbywany na podstawie umowy sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
- wynajęty.
Świadectwo charakterystyki energetycznej jest ważne przez 10 lat od dnia jego sporządzenia.