Gmina Chełm

Gmina CHEŁM

Pojawiają się informacje o tym, że na terenie gminy i ościennych pojawiają się osoby, które powołując się na Urząd Gminy Chełm, chcą kontrolować świadectwo charakterystyki energetycznej. JEST TO PRÓBA OSZUSTWA!!!!

 

Informacja

Gmina Chełm nie prowadzi kontroli świadectw charakterystyki energetycznej budynków i nie posiada informacji o tym aby inne instytucje przeprowadzały takie kontrole. Świadectwo charakterystyki energetycznej nie jest wymagane kiedy wykorzystujemy istniejący budynek (lub lokal) "na własny użytek", tj. nie zamierzamy go sprzedawać lub wynajmować.

Świadectwo trzeba przekazać nabywcy lub najemcy w momencie gdy budynek, część budynku lub lokal będzie:

  • zbywany na podstawie umowy sprzedaży,
  • zbywany na podstawie umowy sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, 
  • wynajęty.

Świadectwo charakterystyki energetycznej jest ważne przez 10 lat od dnia jego sporządzenia.

Informacja o plikach cookie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.